Amikor a tarot adja meg a kérdést is

 


  Jodorowsky - The way of tarot című könyvében ír le egy módszert, amely során lap húzásával határozhatjuk meg magát a kérdést is.

A lapok jelentései:

Bolond: Mit kell (vagy kellene) felszabadítanom? Mi az én utam? Hogyan irányítsam az energiámat?

I. A Bűvész: Mivel kezdjek? Milyen döntési helyzetben vagyok?  Mik a lehetőségeim?

II. Pápanő: Mit halmozok? Mi marad bennem érintetlen? Mit tanuljak? Milyen kapcsolatom van anyámmal? 

III. Császárnő: Mit alkotok? Mi az, ami virágzik bennem, mi az ami kitör belőlem? Milyen élmények közepette vagyok?

IV. Császár: Hogyan halad a munkám, az anyagi életem? Mit építek? Milyen kapcsolatom van apámmal? Hogyan viszonyulok a hatalom fogalmához?  

V. A Pápa: Mit mond a hagyomány, a törvény? Mivel és hogyan kommunikáljak? Kell -e valamit továbbítanom, és kinek? Van ideálom?  

VI. A Szerelmesek: Mi tetszik nekem? Milyen kapcsolatokban veszek részt jelenleg? Érzelmileg milyen az életem?

VII.  A Szekér: Hová megyek, és honnan jövök? Mi a járművem? (Például egy misztikus tan, matematika, a Tarot, a testem ...) Mi a tevékenységem a világban?

VIII. Igazság: Mit kell egyensúlyozni vagy harmonizálni? Mitől szabaduljak meg ami haszontalan bennem? Mi az én elképzelésem a tökéletességről? Hogyan nézek szembe anyasággal? 

IX. A Remete: Mit mond a bölcsességem? Mitől határolódom el? Miről mondjak le? Miben hiszek?

X. Szerencsekerék: Min kellene változtatni? Milyen ciklus ért véget az életemben? Milyen lehetőségeim vannak? Ki tud segíteni nekem? Milyen ismétlődések vannak az életemben?  

XI. Erő: Mi az erősségem? Hol helyezkedik el? Milyen célból alkalmazzam a szexualitásomat? Mik a vágyaim? Mit akarok megszelídíteni? Mi a kreatív projektem?  

XII. Az Akasztott: Mit kell feláldoznom? Mit rejtegetek? Mit kellene megállítanom? Mit halljak meg  (Az Akasztott ember alakja az egyetlen figura a tarotban füllel)? Hová tegyem belső keresésemet?  

XIII. Halál: Mi haljon meg bennem? Mi az, amit el kellene engedni? Milyen átalakulás van folyamatban bennem? Mi a haragom?  

XIV. Mértékletesség: Mi véd meg, milyen kapcsolatokat létesítsek? Milyen gyógyulásban vagyok benne? Mit áldjak meg?

XV. Az Ördög: Mitől függök? Mi a kísértésem? Mi a kreatív képességem? Mik a negatív tulajdonságaim? Mik az impulzusaim? Mi ijeszt meg?  

XVI. A Torony: Kivel szakítok? Mitől szabadulok meg? Melyek azok az energiák, amelyek felszabadulnak bennem? Milyen ünnep vár rám?  

XVII. Csillag: Mi a reményem? Mi a helyem? Milyen célból használjam fel az energiámat? Mit adjak, kinek és hogyan?  

XVIII. A Hold: Mi a befogadóképességem? Milyen a nőiességem, az intuícióm? Hogyan tekintsek anyámra? Mi a lehetetlen ideál? Mi a terhességem?

XIX. A Nap: Mi ad örömet, energiát, sikert? Szeretnek engem? Építek valami újat? Milyen képem van az apámról?  

XX. Ítélet:  Mi van bennem az ébredés folyamatában? Mik az ellenállhatatlan vágyaim? Mit alkotunk  együtt? Mi a helyzetem a családalapítással kapcsolatban?

XXI. Világ: Mi az eredménye annak, amit tettem? Hova vezet ez? Mi börtönöz be engem? A virágzás folyamatában vagyok? Mit az én felismerésem?  

 

 

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy arkánum lapjai: X. A SZERENCSE KEREKE

A nagy arkánum lapjai: XIX. A NAP

A tarot szimbólumai - számok (kis arkánum)